کپی‌رایتر کیست و چگونه یک کپی‌رایتر شویم؟
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ تاریخ انتشار

افرادی که به عنوان کپی‌رایتر‌ جذب سازمانی می‌شوند همانند سایر مشاغل فناوری‌اطلاعات به یکسری مهارت‌ها نیاز دارند، زیرا یک کپی‌رایتر ممکن است گزارش‌های فنی، دفترچه راهنمای کاربری، دفترچه راهنمای آموزشی یا مستندات علمی، محتوای چندرسانه‌ای، متن سخن‌رانی، مطالب مربوط به بیانیه‌های مطبوعاتی یا محتوای مرتبط با ایمیل مارکتینگ را تولید کند. بر همین اساس ضروری است که مهارت‌ها، مدارک تحصیلی یا گواهی‌نامه‌های لازم را داشته باشد. در ادامه فهرستی از این موارد را ارائه می‌کنیم. از مهم‌ترین صنایع و شرکت‌هایی که نیازمند این افراد هستند باید به رسانه‌ها و ناشران تبلیغات، مراکز آموزشی، مراکز دولتی، شرکت‌های فناوری و شرکت‌های نرم‌افزاری اشاره کرد. از جمله مشاغل مرتبط با کپی‌رایتر می‌توان به مدیر شبکه‌های اجتماعی، مدیر بازاریابی دیجیتال، مدیر تبلیغات و مدیر روابط عمومی اشاره کرد.

تحصیلات

کپی‌رایترها به‌طور معمول حداقل مدرک کارشناسی زبان انگلیسی، روزنامه‌نگاری یا رشته‌های مرتبط را دارند. برخی از شرکت‌ها ممکن است افرادی با مدرک دیپلم که سابقه کار و تجربه کافی در این زمینه دارند را استخدام کنند. با این‌حال، بهتر است روی یادگیری زبان انگلیسی و اصول روزنامه‌نگاری تمرکز کنید.

آموزش

کپی‌رایترها باید بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف آموزش کنند. در مدت زمان تحصیل، آن‌ها دستور زبان و نگارش را یاد می‌گیرند، با این‌حال بیشتر سازمان‌ها بر حسب نیازها آموزش‌هایی در ارتباط با برخی مفاهیم خاص و اصطلاحات فنی ارائه می‌کنند.

مهارت‌ها

نوشتن مطالب تبلیغاتی برای تولید محتوایی موفق که خواندن و فهم آن ساده باشد به مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی نیاز دارد که از آن جمله به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مهارت در پژوهش و جست‌وجو: در حالت کلی کپی‌رایترها مطالب مختلفی را تولید می‌کنند. در نتیجه باید قلم شیوایی برای نوشتن مطالب مرتبط با موضوعات مختلف داشته باشند. پژوهش درباره هر موضوعی که لازم است در مورد آن مطلب نوشته شود و نحوه جست‌وجو برای مطالب به کپی‌رایترها کمک می‌کند تا نوشته تاثیرگذاری برای مشتریان خلق کنند. به همین دلیل ضروری است که با اصول اولیه جست‌وجو از طریق موتورهای جست‌وجوگر آشنا باشند.
  • مهارت سئو: با توجه به این‌که بخش اعظم محتوای تولید شده در سایت‌ها منتشر می‌شود مهارت‌های سئو در نوشتن محتوای تبلیغاتی نقش کلیدی دارد. در نتیجه کپی‌رایترها باید بدانند کلیدواژه‌های مورد استفاده در هر رشته‌ای چیست، افراد در زمان جست‌وجو از چه کلیدواژه‌ها و عباراتی استفاده می‌کنند و چگونه باید از کلیدواژه‌ها در عناوین، متن‌ها و محتوای ایمیل‌ها استفاده کرد.
  • مهارت مدیریت زمان: کپی‌رایترها به‌طور متوسط و تا پنج مطلب در طول روز آماده می‌کنند. توانایی مدیریت زمان به این افراد کمک می‌کند تا تمام مطالب خود را در زمان مناسب ارسال کنند. بر همین اساس لازم باید با اصول مدیریت زمان آشنا باشند.
  • مهارت‌های ارتباطی: کپی‌رایترها به‌طور معمول برای درک نیازها و راهنمای سبک کار با مشتریان و مدیرات در تعامل هستند. آن‌ها باید بتوانند در زمان مطالعه مکاتبه‌های کتبی، نکات کلیدی را استخراج کرده و متنی که سنخیت زیادی با نوع خدمات یا محصولات دارد را آماده کنند.

چگونه یک کپی‌رایتر شویم؟

روش‌های مختلفی برای تبدیل شدن به یک کپی‌رایتر حرفه‌ای وجود دارد. با این‌حال همان‌گونه که اشاره شد یکسری پیش‌شرط برای تحقق این مهم وجود دارد که از آن جمله به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

به دنبال کسب مهارت باشید

  •  بهتر است روی مهارت‌هایی همچون ارتباطات، بازاریابی و روزنامه‌نگاری یا ترکیبی از این مفاهیم متمرکز شوید و در کلاس‌ها مربوط به این مباحث شرکت کنید.

نمونه کار آماده کنید

  • کارفرمایان و شرکت‌ها برای جذب افراد به نمونه کار نیاز دارند. آماده‌سازی نمونه کارهایی از فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید به شما در پیدا کردن شغل موردنظر کمک می‌کنند. بدون تردید نمونه‌ کارها در زمان مصاحبه با مدیران استخدامی شانس شما برای احراز یک شغل را افزایش می‌دهند. این نمونه کار می‌تواند ساخت یک وبلاگ یا نوشتن نمونه کار بر مبنای یک درخوست باشد.

 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg